Dışarıda Joe Martino ile: Tennessee’de Türkiye avı | Spor Dalları

Dışarıda Joe Martino ile: Tennessee’de Türkiye avı |  Spor Dalları

Güneyde hindi avcılığıyla ilgili bir şeyler var. Benim için genel olarak hindi avında bir şeyler var – ama tam güneyde görünüyor.

Yani, kural olarak, hindi avı Ortabatı’da yapılmadan önce güneydeydi. Ayrıca, yemyeşil tarlaların parmakları tarafından kırılan engebeli, yüksek ormanlık araziye sahip tipik bir hindi ülkesini nasıl hayal edebilirim.

Yılın bu zamanında, hindi avlamak için güneye döndüğümde, oğlum Nicholas ve benim güzel bir güney hindi avına tanık olduğumuz güneydeki ilk hindi avımın anıları aklıma geliyor. Düşündüğüm her şey sadece buydu, benim abarttığım kadar yaşadı.

Genellikle benim için, açık hava macerasını aile seyahatiyle birleştirebilmek. Bahar tatili için Tennessee’ye bir gezi planlanmıştı – ve hindi sezonları yanlışlıkla açılmış olurdu – bu yüzden kısa süre sonra oğlumla birlikte sabah hindi avı planlamaya başladım.

Karım, bunun bir av gezisi değil, tüm aile için bir gezi olacağını erkenden açıkça belirtti. Neyse ki, dış dünyaya olan bağlılığımızı anlayan bir karım var. Artı, o benim kadar hızlı kalkmıyor, bu yüzden Nicholas’la sabah 9-10’a kadar avlanacağımıza ve sonrasında annesiyle her günün tadını çıkarabileceğine dair bir anlaşma yaptık. Yeterince makul.

Kulübemizin arka kapısının dışında bol miktarda kamu arazisi olduğu için avlanma alanları sorun değildi. Ayrıca, her ikisinde de çok sayıda kuş olan bir arkadaşın özel arazisine yaklaştık.

İlk sabah avı sırasında, odalarından birkaç kuplörün sesini duyduk. Arazi bilinmediği için mesafeyi en yakın kuşa mümkün olduğunca yakın tutuyoruz. Neyse ki bizim için tavuklarla birlikte değildi ve kısa süre sonra bize doğru gittiği anlaşıldı.

Sonra, bir süre sonra sessiz kaldı, hala yakın olduğunu biliyordum. Nicholas’a, çekilişin sonunda solumuzdaki kuplörün tükürdüğünü ve davul çaldığını (düşük, donuk bir uğultu sesi) duyabilir miyiz diye sordum. Nicholas’ın gözleri neredeyse endişeliydi çünkü bunu ilk kez duyuyordu.

Tom sonunda tam kucağımızda çalıştı – gerçekten! Sorun şuydu, kuş solumda ve Nicholas sağımdaydı. Beş yarda yakınımıza geldi ve kesinlikle geçeceğimizi düşündü.

Ama Nicholas ağacın dibinde kıpırdamadan oturdu ve harika bir iş çıkardı. Tom sonunda bir baloncuğun etrafında gezinirken, bizim hilelerimize doğru ilerledi. Koepler, Nicholas’ın atış şeridine yavaşça girdiğinin farkında değildi.

Bağlayıcı bir ağacın arkasına geçtiğinde, Nicholas’a tabancayı ihtiyaç duyduğu son iki santim kadar hareket ettirme fırsatı verdi.

Birbirine aşık olan çiftin karşısına çıkan Nicholas, “Baba, şu anda mükemmel bir şansım var” dedi. İleri gitmesine izin verdim, saniyeler içinde yerde ilk Tennessee çifti – ve sezonun ilk kuşu – oldu!

Sonraki birkaç dakika, ikimiz için de tarif edilemez bir neşe ve başarılarla doluydu – çok utanç vericiydi, bu yüzden heyecanımız içinde baş aşağı hareket ettik. Ama aslında utanılacak bir şey yok.

Başarıyla karşılaştığımızda yaptığımız gibi ilerlemezsek, başarıyı gerçekten ne kadar takdir ettiğimiz ve anladığımız konusunda endişelenirim. Kısa bir teşekkür duası ve tonlarca fotoğraftan sonra kamyona döndük.

Omzunuza taktığınız uzun sakalın ağırlığı, bileklerini elinizde tuttuğunuzda asla eskimez. Nicholas icat etti!

Önemli bir şekilde, iki gün sonra, gezimizin son avında tekrar yaptık. Aralığa iki kuplör çağırdık ve onları bir süre orada tuttuk. Ancak bunu yapamadık ve bir atış için bir balonun arkasından çıkmadılar.

Hey, olur, ne kadar sinir bozucu olursa olsun. Ah, o sırada yolculuğum çoktan bitmişti. Bir aile olarak harika zaman geçirdik ve Nicholas’ın şimdiden büyük bir kuşu oldu.

Yakacak oduna vurun, ancak hala balık tutmanın veya avlanmanın tadını çıkaramadan aile tatilinde bulamadım – nereye seyahat ettiğimiz önemli değil – umarım asla yapmam!