Amerika’nın Sesi Deutsche Welle, Türk ehliyetine başvurmayacağını söyledi

  • Karar Türkiye’nin DW ve VOA web sitelerini yasaklamasına yol açabilir
  • Yabancı medya kapsamının VOA sansürüne yol açabilir
  • Türk medyasının çoğu Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan yana

ANKARA (Reuters) – Alman yayın kuruluşu Deutsche Welle ve ABD merkezli Voice of America, ülkenin medya gözlemcisinin talebi üzerine Türkiye’de lisans başvurusunda bulunmayacaklarını ve bunun web sitelerinin burada engellenmesine yol açabilecek bir karar olduğunu söyledi.

Türkiye’nin önde gelen medya kuruluşlarının büyük çoğunluğu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve müttefiklerinin tercihli kapsamıyla hükümete yakın görülüyor. Türkler, haber almak için giderek bir kısmı yabancı sermayeli alternatif kanallara ve sosyal medyaya yöneliyor.

Pazartesi günü, televizyon ve radyo yayınlarını incelemekten sorumlu medya gözlemcisi RTÜK, Deutsche Welle, Amerika’nın Sesi ve Euronews’e Türkiye’de faaliyet göstermek üzere çevrimiçi yayın lisansı başvurusunda bulunmaları için 72 saat verdi.

Reuters.com’a ücretsiz sınırsız erişim elde etmek için şimdi kaydolun

Deutsche Welle’nin genel müdürü Peter Limburg, hareketin uluslararası medyayı dizginleme girişimi olduğunu belirterek, şirketin karar konusunda Türk mahkemelerine başvuracağını da sözlerine ekledi.

“(Önlem), Türk makamlarına, bu raporlar silinmediği sürece, bireysel ve kritik raporlara dayalı olarak tüm hizmeti engelleme seçeneği veriyor. Bu, sansür olasılığını artırıyor” dedi.

Yönetim kuruluna Erdoğan’ın Adalet ve Kalkınma Partisi ve yandaşlarının hakim olduğu RTÜK, yaptıkları haberler nedeniyle hükümeti eleştiren yayıncılara para cezası veriyor. Geçenlerde gazeteci Sedef Kabaş’ın bir TV programında küçüklerle ilgili bir örnek kullanmasının ardından Tele 1 spikeri kin ve nefreti körüklediği gerekçesiyle para cezasına çarptırıldı.

Kapas, savcıların Türkiye’de suç olarak kabul edilen cumhurbaşkanına hakaret olduğu yönündeki yorumları nedeniyle tutuksuz yargılanmak üzere tutuklandı. Daha fazla oku

Amerika’nın Sesi, yayın lisansının olumsuz basın haberlerinin sansürlenmesine izin vereceğine dair endişeler olduğunu söyledi.

READ  Kira oranları %28'e yükseldiği için Türkiye'deki kiracılar ev taşımaktan kaçınıyor

Bir basın açıklamasında, “VOA, bir düzenleyicinin içeriği sansürleme veya kaldırma yönergesine uyamaz; VOA, kendisini bu tür bir sansüre tabi tutmaya gönüllü olarak rıza göstermedi” dedi.

Amerika’nın Sesi, Twitter’da erişim engellendiğinde sitenin nasıl görüntüleneceğine dair bir makale paylaştı.

Ana muhalefetteki Cumhuriyet Halk Partisi’nden RTÜK yönetim kurulu üyesi İlhan Taşki, Perşembe günü son tarihin Perşembe günü saat 1230 GMT olduğunu ve o zamana kadar lisans başvurusunda bulunmazsanız kurulun sitelere erişimi engellemek için mahkemeye başvuracağını söyledi.

Reuters’a verdiği demeçte, “Türkiye’de hükümetin istediğinin dışında farklı bir ses, fikir veya bakış açısı ifade etmek istemeyen bir zihniyet hakim. Bu yerelden uluslararası yayıncılığa doğru kayıyor” dedi.

Batılı müttefikler ve insan hakları grupları, Erdoğan hükümetini muhalefeti susturmak için başarısız 2016 askeri darbesini bahane olarak kullanmakla suçladı. Hükümet, Türkiye’nin karşı karşıya olduğu güvenlik tehditleri nedeniyle önlemlerinin gerekli olduğunu söyleyerek bunu reddediyor.

Reuters.com’a ücretsiz sınırsız erişim elde etmek için şimdi kaydolun

(Raporlama Ali Kocjokjok, Düzenleme Darren Butler ve Mark Heinrich tarafından)

Kriterlerimiz: Thomson Reuters Güven İlkeleri.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.